dijous, 11 d’abril del 2013

No és or tot el que rellueix



En el BOE de 12 de març de 2013 apareix publicat un document certament interessant, el títol del qual ja sembla que desincentiva la seua lectura: Resolució de 19 de febrer de 2013, de la Secretaria General de Coordinació Autonòmica i Local, per la qual es publica l'Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat- Generalitat en relació amb la Llei de la Generalitat Valenciana 1/2012, de 10 de maig, de mesures urgents d'Impuls a la Implantació d'Actuacions Territorials Estratègiques.

La importància del que plasma aquest Acord respecte a la ATE de la Canal és crucial, encara que potser calga fer una explicació prèvia. A Espanya, quan una Comunitat Autònoma legisla de tal forma que l'Estat considera que s'està excedint en les seues competències, es recorre a una Comissió Bilateral que estudia el cas concret i, si és possible, s'arriba a un acord. Aquests acords serveixen per a evitar haver d'acudir al Tribunal Constitucional per a demanar-li que es pronuncie sobre aqueix mateix tema.

I açò va ocórrer quan es va publicar la Llei de la Generalitat Valenciana 1/2012, de 10 de maig, de mesures urgents d'Impuls a la Implantació d'Actuacions Territorials Estratègiques, que és la normativa bàsica en la qual es recolza el Acord de 22 de febrer de 2013 del Consell de declaració com a actuació territorial estratègica del projecte Alcoinnova, Projecte Industrial i Tecnològic, en el municipi d’Alcoi.

Les objeccions de l'Estat central respecte a la citada Llei autonòmica valenciana s'han resolt en l'Acord que va publicar el BOE del passat 12 de març de 2013 i, probablement, constituïsquen un obstacle important al projecte. En particular, interessa el següent paràgraf (la negreta es nostra):

a) En relación con las discrepancias manifestadas sobre el artículo 4.2 de la Ley 1/2012, de 10 de mayo, de medidas urgentes de Impulso a la Implantación de Actuaciones Territoriales, ambas partes coinciden en interpretar su contenido de acuerdo con lo establecido por el artículo 6 del Real Decreto Legislativo 2/2008 por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley del Suelo, de la siguiente manera:

– El promotor al que se refiere el artículo 4 de la Ley 1/2012 no es el agente urbanizador regulado en la Ley Urbanística Valenciana, sino el promotor de una actuación productiva o empresaria que constituye el objeto de la Actuación Territorial Estratégica.

– Cuando la ejecución de la actividad de ejecución de la urbanización previa que precisara la Actuación Territorial Estratégica, se realizara por un particular, éste debe ser seleccionado mediante un procedimiento con publicidad y concurrencia y criterios de adjudicación que salvaguarden una adecuada participación de la comunidad en las plusvalías derivadas de las actuaciones urbanísticas, en los términos que señalen los acuerdos del Consell de la Generalitat a que se refieren los artículos 3 y 4.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

De moment, no hi haurà moderació de comentaris en aquest blog, per la qual cosa apareixeran publicats de forma instantània. Apel·lem a la vostra responsabilitat perquè no siguen difamatoris, ni racistes, ni obscens o ofensius, ni que puguen vulnerar drets fonamentals i llibertats públiques o que atempten contra el dret al honor.