Imatge presa de la web suspirosdelserpis.wordpress.com |
VINTENA AL·LEGACIÓ:
La ubicació
pretesa per a l'ATE comportaria un increment de la mobilitat motoritzada, en
contradicció amb les directrius de l'Estratègia Territorial, ja que ni
permetria l'accés a peu, ni amb bicicleta, ni —de manera adequada— amb
transport públic col·lectiu.
Com diu
l'informe de 28/11/2012 del Servei de Projectes d'Infraestructures, de
l'aleshores Conselleria d'Infraestructures i Transport:
"En
cualquier caso, y pese al interés del promotor en el fomento del empleo de la
bici por los trabajadores del parque empresarial, hay que indicar que el nuevo
centro de trabajo se halla a unos 7 Km de la zona más próxima del núcleo urbano
de Alcoi, en un itinerario semejante al de la N-340. Tal como apunta en su
propio documento de consulta, las conexiones en bicicleta son posibles para
distancias inferiores a 5 Km, por lo que será difícil el fomento de este medio
de transporte, cuando el principal obstáculo es la propia distancia al núcleo
urbano. En cuanto al ferrocarril, sólo será posible su fomento si, además de
mejorar la línea de ferrocarril, se crea una línea de transporte público que
conecte el parque empresarial con la estación de ferrocarril, ya que la misma
se halla a unos 10 Km de la nueva zona industrial."
A la
distància existent des de la ciutat d'Alcoi fins a l'àmbit de l'ATE, cal afegir
el fort desnivell existent: uns 230 metres des del centre de la ciutat fins a
la part més baixa dels terrenys de l'actuació. És evident que, amb aquestes
condicions, els itineraris ciclistes proposats no tenen cap possibilitat de
connectar adequadament l'actuació; si de cas, tenen sentit com a vies
esportives i/o recreatives.
La connexió
amb transport públic també és inexistent mitjançant el servei públic municipal,
a menys que s'habilitara una línia expressament amb aquesta finalitat, amb la
consegüent càrrega econòmica per a la ciutat (ja que la implantació no preveu
fer-se càrrec d'aquest sobrecost). El servei mitjançant el transport interurbà
actual també és molt precari i, en tot cas, insuficient per a permetre la
mobilitat que generaria aquest desenvolupament urbanístic; pel que fa a un
futurible transport exprés, aquest a hores d'ara no és més que una entelèquia.
Twittear
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
De moment, no hi haurà moderació de comentaris en aquest blog, per la qual cosa apareixeran publicats de forma instantània. Apel·lem a la vostra responsabilitat perquè no siguen difamatoris, ni racistes, ni obscens o ofensius, ni que puguen vulnerar drets fonamentals i llibertats públiques o que atempten contra el dret al honor.