SETZENA AL·LEGACIÓ:
En l'Informe de Sostenibilitat Ambiental no s'avaluen
tots els impactes derivats de l'actuació.
L'annex I de la
Llei 9/2006, de 28 d'abril, sobre avaluació dels efectes de
determinats plans i programes sobre el medi ambient, determina quin és el
contingut que han de tindre els informes de sostenibilitat ambiental.
Entre aquestos continguts inclou els
probables efectes significatius en el medi ambient, els quals han de comprendre
"los efectos secundarios,
acumulativos, sinérgicos, a corto, medio y largo plazo, permanentes y
temporales, positivos y negativos."
En l'Informe de Sostenibilitat Ambiental no
es valoren per a res els impactes que tindrien algunes de les infraestructures
necessàries per a l'actuació, com ara la connexió a la xarxa de gas natural, la
xarxa de conducció d'aigua potable des de la xarxa municipal o les línies
elèctriques, que com a projectes independents ja requeririen una avaluació
d'impacte ambiental específica.
Així, pel que fa a la connexió a la xarxa
de distribució de gas, simplement s'indica que es construiria un ramal des de
la zona del cementeri d'Alcoi, utilitzant el camí d'accés a l'ermita de Sant
Antoni, des d'on la conducció baixaria cap a les immediacions del projecte
utilitzant el camí existent. Tot i que el recorregut d'aquest ramal travessaria
el Parc Natural del Carrascal de la Font
Roja , en l'Informe no es fa cap avaluació de l'impacte de la
construcció d'aquesta xarxa.
A més, el traçat previst per a aquesta
conducció entra en contradicció amb l'article 64 del PORN de la
Font Roja , que indica que les futures
infraestructurals de caràcter linial, com ara les línies elèctriques i de
comunicacions, els gasoductes o les conduccions, hauran de dirigir-se amb
caràcter prioritari cap als "corredors" de localització
d'infraestructures que segueixen els eixos perifèrics del Parc (carreteres A-231, N-340, C-3313 i A-200). A més, l'article indica que "en
qualsevol cas els corredors de localització d'infrastructures hauran d'evitar
sempre que siga possible la fragmentació de les unitats de vegetació natural de
caràcter forestal, arbustiu o herbaci, existents."
Pel que fa a les línies elèctriques, en el
Pla de Prevenció d'Incendis s'afirma que dins del sector les noves línies
elèctriques es preveuen soterrades, mai aèries; tot i això, no s'aclareixen les
característiques de les línies elèctriques des del punt de connexió a la xarxa
fins a l'arribada al sector; per tant, tampoc no se n'avaluen els previsibles
impactes.
L'article 68 del PORN estableix que "únicament es podran autoritzar les
noves línies de subministrament d'energia elèctrica que estiguen vinculades a
les actuacions que es considerin compatibles en el PORN" i que "en cas que siga necessari el pas de
noves línies elèctriques, hauran de discorrer de manera prioritària pels
«corredors d'infrastructures» definits en l'article 64. Les línies elèctriques
que no discorren per aquests corredors d'infrastructures, o aquelles que, tot i
discórrer-hi, presenten característiques específiques que, a judici de la
conselleria competent en medi ambient, facen previsible un impacte ambiental,
paisatgístic o territorial elevat, hauran d'anar obligatòriament
enterrades."
En la documentació exposada tampoc no hi ha
cap referència als impactes de la subestació elèctrica que presumiblement
requeriria l'ATE, ni a la seua possible ubicació (encara que les subestacions
elèctriques i els transformadors ja no han d'utilitzar PCB com a aïllant, poden
contenir altres olis minerals contaminants).
Quant a la conducció d'aigua potable des de
la xarxa d'aigua potable municipal, l'Informe de Sostenibilitat Ambiental
comenta que el Document de Concert Previ ja contemplava l'extensió de la xarxa
d'aigua municipal des del depòsit de Sant Antoni fins a la urbanització de l'Estepar.
Deixant de banda que, en tot cas, aquesta nova conducció també s'hauria de
sotmetre a avaluació d'impacte ambiental i que, com ja hem recordat, les
conduccions d'aigua han de dirigir-se amb caràcter prioritari cap als "corredors"
de localització d'infraestructures que segueixen els eixos perifèrics del Parc
(art. 64 del PORN), cal remarcar que la conducció fins a la zona de la Canal prevista en el
Document de Concert Previ només tenia sentit en tant que havia de donar servei
als sectors urbanístics proposats per l'anterior govern municipal en
l'esmentada partida (sectors 4, 5 i 6), els quals a hores d'ara han quedat
definitivament descartats. Ha de quedar clar, per tant, que si no s'admetera l'ATE Alcoinnova
en els terrenys de la Canal ,
aquesta nova conducció no hauria de construir-se i, per tant, s'evitaria el seu
impacte ambiental (de la mateixa manera que les arques públiques també
s'estalviarien les corresponents despeses de manteniment).
Així mateix, tampoc es tenen en compte per
a res els efectes acumulatius i sinèrgics d'altres projectes ja executats, com
ara l'autovia A-7, que ha partit per la meitat la zona IV de l'àrea
d'amortiment d'impactes del Parc Natural de la
Font Roja i ha incrementat l'aïllament
d'aquest espai natural.
[Recordeu que el text complet de l'escrit d'al·legacions de Salvem es pot consultar en aquest enllaç]
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
De moment, no hi haurà moderació de comentaris en aquest blog, per la qual cosa apareixeran publicats de forma instantània. Apel·lem a la vostra responsabilitat perquè no siguen difamatoris, ni racistes, ni obscens o ofensius, ni que puguen vulnerar drets fonamentals i llibertats públiques o que atempten contra el dret al honor.